LCHF Musli!

Supergott att ha till Yogurt eller fil!

LCHF Musli:

1dl Linfrön
1dl Sesamfrön
1dl Solrosfrön
1dl Pumpafrön
1/2 dl Krossade nötter
1/2 dl rostade mandel flarn

2 msk Kanel eller Kardemumma
1 tsk vaniljpulver
1/2 dl Olja (Kan även ta kokos olja)
1 dl vatten

Rör i hop allt i en skål och låt stå i 10min.

Rosta i ugn på 200grader i 10min Eller tills den har fått gyllene färg.
Låt svalan.

Serveras till fil eller Yogurt. ca 2msk.



Mumsigt gott!

I denna burk har jag gjort med kardemumma! Kom på i natt att man inte bara behöver ha kanel! Då jag är löjligt förtjust i Kardemumma så kom jag på att jag skulle testa det!!
Vart super gott!!
Men det är ju en smaksak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0