Härlig Kryddig Spenatsoppa!

Planerade att jag skulle göra spenatsoppa i dag och den vart underbart god!
Så Här kommer receptet som jag hittade på efterhand!
Alla Mått är ca!

Kryddig Spenatsoppa!

6portioner ca

1000g Djupfryst spenat.
4-5 dl vispgrädde
2 dl Keso
2-3 dl Korv eller Fläsk
2 pressade vitlöksklyftor

Kryddor: Salt, Peppar, Cayene peppar, Örtkrydda och Paprika krydda.

Fräs korven/Fläsket så att den får färg.
Hätt i alla andra ingrediensena och koka upp!
Låt koka i ca 20 min
Smaka av.

Servera gärna med en kokt ägg halva!



Smaklig måltid!!!


Kommentarer
Postat av: Jannica

Tack för din kommentar, ska ha det i åtanke:D Häng gärna med i min blogg :)

2010-11-07 @ 20:07:52
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0